reklama

tvárokniha- dobrá či zlá vec?

Zavedenie internetu a vlastne celé zelektronizovanie nášho života nám prináša pozitíva i negatíva. Najnovšie pochytila mládež jedna zo sociálnych sietí...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Naša generácia vie už odmalička pracovať s počítačom.Ovládame takmer všetky funkcie či už internetu alebo urobiť dobrú prezentáciu poprípade niečo nainštalovať. Sme viac doma, čo sa našim rodičom možno páči, že sa stále netúlame kade tade, ale zároveň si frflú popod nos, že stále sedíme za tým počítačom. Niektorí drtia počítačové hry, kde niektoré grafiky sú tak extrémne dobré až sa ponoria do iného, virtuálneho, sveta, iní len zháňajú filmy alebo sa rozprávajú so svojimi kamarátmi.

Najnovšie zachvátila dnešných tínedžerov sociálna sieť facebook. Ide tam o to, že každý užívateľ si vytvorí svoj vlastný profil, kde si môže dať svoje fotky, statusy (krátke správy o tom čo sa deje v okolí alebo čo dotyčnému napadne) a to všetko si môžu prezrieť a komentovať popridávaní priatelia. Časom ako pribúdali noví užívatelia, vytvárali sa nové aplikácie, skupiny, alebo fankluby najrozličnejších vecí, ľudí..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úsmev na tvári mi vyrobila skupina " život bez facebooku bol oveľa jednoduchší a ľahší". V podstate veci má pravdu. Kedysi som ani ja netrávila až toľko voľného času pri počítači. Ale so zavedením facebooku a rôznych aplikácií ako hry, sa môj priemerný čas strávený na internete dosť predĺžil.

S vytváraním skupín sa mi automaticky vybavujú fajn zážitky typu incident s výbušninou v batožine sa takmer okamžite vytvorila skupina "neželám si aby mi slovenská polícia dávala do batožiny výbušniny" alebo po tohtoročnej "úspešnej" maturite sa hneď ako poprichádzali maturanti domov a sadli za net, vytvorili skupiny ako "písal som 4tú maturitnú tému". Minimálne týmto môžme krásne vidieť, že dnešný svet technológií je fakt neuveriteľne rýchly a o sebe môžu dať vedieť ľudia z rôznych končín sveta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priateľov máme na internete veľa a k osobnému kontaktu dochádza čím ďalej menej. Fungujeme na ICQ alebo MSN a chatujeme niekoľko hodín denne. Keď sa chceme porozprávať, použijeme mobil alebo zapneme Skype a porozprávame sa takým spôsobom.

Keď tak nad tým rozmýšľam, ako je dnes ľahké dostať sa k informáciám, vynára sa mi v podvedomí myšlienka zabezpečenosti. Ja osobne som si dala tú námahu a odklikala som takmer všetky druhy zabezpečenosti aby videli moje statusy fotky iba moji priatelia, čiže ľudia ktorých si ja sama zvolím, že áno chcem aby si ty bol mojím priateľom a videl čo sa deje v mojom živote. Napadá mi to preto, lebo sama som preklikala cez 3 osoby ktoré absolútne nepoznám a objavila som pekné fotky prírody. Bola to náhoda ale takýmto spôsobom sa človek dokáže dostať hocikam a hociktoré fotky môžu byť zneužité. Veď predsa nevieme čo za ľudí sedí za počítačom a nemá takú zábavku znetvorovať fotografie a potom ich niekde poslať a vzniká problém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som to tak nejak zhrnula. Trávime viac času pri počítačoch, internete a menej sa stýkame. Mark Zuckerberg nám síce vymyslel fajn spôsob akým nájsť starých priateľov napríklad zo základnej školy ale zároveň nám dal ďalší podnet pre to aby sme viac boli doma, boli nekomunikatívnejší k sebe ale hlavne ze uz vieme bez diakritiky pisat ako diabli.:)

Na dnes vsteko :P

daniela matulová

daniela matulová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

priveľa myšlienok na ľudskú hlavu...:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu